STRONA GŁÓWNA
 Aktualności
 O GCI
 Regulamin GCI
 Zasady działania GCI
 Realizowane usługi
 Warsztaty w GCI
 Kiosk z pracą
 Nasza biblioteka
 ABC Bezrobotnego
 ABC Przedsiębiorcy
 ABC Absolwenta
 GCI w Małopolsce
 Wykaz szkół wyższych
 Linki: Rynek pracy
 Linki: Przedsiębiorczość
 Linki: Edukacja
 Linki: Kupię/Sprzedam
 Linki: Polska & UE
 Linki: Turystyka
 Nasze miasto
 Serwis prasowy
 Archiwum
 Kontakt
  • Zasady działania GCI

    Szczegółowe zasady działania
    Gminnego Centrum Informacji Miasta Grybowa

    §1.

    1. Gminne Centrum Informacji w Grybowie prowadzi działalność na zasadzie właściwej Referatowi, jako jednostka równorzędna i wchodzi w skład struktury organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Grybowie.

    2. Działalnością GCI kieruje główny specjalista - lider GCI.

    3. Pracownikami GCI są ponadto:
         - st. referent - informatyk w wymiarze 1 etatu,
         - st. referent - doradca zawodowy w wymiarze 1 etatu,
         - referent  prawny - w wymiarze 1 etatu.

    4. W GCI pracują oprócz osób wymienionych w pkt. 2 i 3:
         - referent - pracownik biurowy - w wymiarze 1 etatu - stażysta,
         - pracownik socjalny - w wymiarze 10 godzin tygodniowo zatrudniany przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Grybowie.

    5. W GCI zatrudniani mogą być na podstawie umowy zlecenia specjaliści z zakresu dziedzin, które są objęte zakresem działalności GCI.

    6. Pracodawcą dla pracowników wymienionych pkt. 2 i 3 jest Burmistrz Miasta Grybowa.

    7. GCI podporządkowane jest Burmistrzowi Miasta Grybowa a nadzór nad pracą GCI sprawuje Sekretarz Miasta Grybowa.

    8. Koszty prowadzenia GCI wchodzą w skład planu finansowego Urzędu Miejskiego w Grybowie.

    §2.

    Szczegółowy zakres zadań realizowanych przez GCI:

    1) Lider GCI:
         a) koordynowanie i zarządzanie pracą GCI,
         b) prowadzenie indywidualnej pracy z klientem w zakresie usług GCI obejmującej kompleksową obsługę przedsiębiorcy szczególnie rozpoczynającego działalność, zapoznawanie z bazą danych informatycznych posiadanych przez GCI,
         c) opracowywanie publikacji własnych i formularzy na potrzeb klienta,
         d) prowadzenie dokumentacji biurowej GCI i sprawozdawczości,
         e) współpraca przy programowaniu pracy GCI i zatwierdzanie programów,
         f) koordynacja i realizacja obszaru działania usług podstawowych – Kompleksowa obsługa przedsiębiorcy rozpoczynającego działalność i Publikacji własnych oraz obszaru usług dodatkowych – zawiera Regulamin działania GCI.

    2) Doradca zawodowy:
         a) koordynacja, organizowanie i prowadzenie grupowych form pracy,
         b) programowanie pracy GCI,
         c) udzielanie pomocy zawodowej i porad indywidualnych dla klienta w zakresie zatrudnienia w tym m.in. pomoc przy sporządzaniu CV, listów motywacyjnych w systemie informatycznym, przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej,
         d) udostępnianie informacji elektronicznych i pomoc osobom niepełnosprawnym,
         e) przybliżanie możliwości podejmowania pracy na odległość np. telepraca,
         f) popularyzacja programów ABSOLWENT, JUNIOR, Internetowej Bazy Ofert Pracy, bazy danych o standardach kwalifikacji zawodowych,
         g) popularyzacja form kształcenia na odległość, internetowych, modułowych programów nauczania,
         h) współpraca ze szkołami ponadgimnazjalnymi,
         i) koordynacja i realizacja obszarów działania dot. aktywizacji osób bezrobotnych i poszukujących pracy, w tym niepełnosprawnych i kobiet i Oferty edukacyjnej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i absolwentów – zawiera Regulamin działania GCI,

    3) Informatyk:
         a) wdrażanie wśród klientów umiejętności korzystania z  technologii informatycznych,
         b) nadzór nad sprzętem informatycznym GCI, konserwacja, instalacja oprogramowania,
         c) opracowanie witryny internetowej GCI,
         d) zakładanie skrzynek e-mail i stron www dla klienta
         e) indywidualna praca z klientem.

    4) Referent prawny:
         a) czuwanie nad zgodnością opracowywanej dokumentacji z aktualnymi przepisami prawnymi,
         b) doradztwo prawne na potrzeby pracowników i klientów.

    5) Pracownik biurowy:
         a) pomoc osobom niepełnosprawnym w dotarciu do GCI i podczas korzystania z usług,
         b) obsługa urządzeń biurowych: fax, kserokopiarka,
         c) obsługa indywidualnego klienta.

    6) Pracownik socjalny:
         a) udostępnianie informacji i pomoc osobom niepełnosprawnym,
         b) udostępnianie informacji o możliwościach korzystania z pomocy społecznej,
         c) prowadzenie usług reintegracji społeczno-zawodowej.
         d) Prowadzenie biblioteczki GCI.

    7) Osoby zatrudnione na podstawie umowy zlecenia lub wykonujące zadania na podstawie deklaracji współpracy a nie wymienione w niniejszych Zasadach będą realizowały usługi określone indywidualnie dla danego zadania.

    §3.

    1. GCI czynne jest od poniedziałku do soboty w godzinach od 7-mej do 17-tej.
    2. Zasady korzystania z usług GCI określa Regulamin Gminnego Centrum Informacji Miasta Grybowa.
    3. Siedziba GCI: Urząd Miejski w Grybowie, ul. Rynek 12, pok. Nr 11 (sala komputerowa). Praca grupowa, korzystanie z kserokopiarki i biblioteczki - sala posiedzeń pok. nr 12.

    §4.

    1. Sprzęt informatyczny będący na wyposażeniu GCI wraz z dwoma stanowiskami biurowymi znajdują się w pok. Nr 11, biblioteczka GCI, kserokopiarka, stanowiska do pracy warsztatowej znajdują się w pok. Nr 12.
    2. Usługi GCI dotyczące indywidualnej pracy z klientem, dostępu do usług informatycznych świadczone są w pok. Nr 11.
    3. Pomieszczenia, w których znajduje się sprzęt informatyczny są zabezpieczone poprzez okratowanie okien i drzwi.

    §5.

    Podział na usługi podstawowe i dodatkowe realizowane przez GCI zawiera Regulamin Gminnego Centrum Informacji Miasta Grybowa.

    ZAŁĄCZNIKI

     Szczegółowe zasady działania Gminnego Centrum Informacji Miasta Grybowa