STRONA GŁÓWNA
 Aktualności
 O GCI
 Regulamin GCI
 Zasady działania GCI
 Realizowane usługi
 Warsztaty w GCI
 Kiosk z pracą
 Nasza biblioteka
 ABC Bezrobotnego
 ABC Przedsiębiorcy
 ABC Absolwenta
 GCI w Małopolsce
 Wykaz szkół wyższych
 Linki: Rynek pracy
 Linki: Przedsiębiorczość
 Linki: Edukacja
 Linki: Kupię/Sprzedam
 Linki: Polska & UE
 Linki: Turystyka
 Nasze miasto
 Serwis prasowy
 Archiwum
 Kontakt
  • Nasza biblioteka

    Nasza biblioteka

    "Jak wykorzystać Internet w poszukiwaniu pracy?"
    Anna Owczarz

         Na współczesnym rynku pracy dużą rolę przy poszukiwaniu zarówno kandydatów, jak i ofert zatrudnienia, odgrywa Internet. Coraz więcej firm decyduje się na umieszczenie swoich ofert na stronach WWW, powstają banki ofert i strony, na których osoby poszukujące pracy zamieszczają informacje o swoich kwalifikacjach. W poszukiwaniu pracy można też skorzystać z grup i forów dyskusyjnych. Sieć jest źródłem ogromnej ilości informacji, należy tylko wiedzieć, gdzie i jak ich szukać.

         Książka "Jak wykorzystać Internet w poszukiwaniu pracy?" to przewodnik dla tych, którzy chcą skorzystać z możliwości największego dziś medium informacyjnego. Opisuje serwisy internetowe poświęcone pracy: od dużych i znanych portali, takich jak Onet, Interia czy Wirtualna Polska, po typowe serwisy branżowe i należące do prasy. Przedstawia grupy dyskusyjne, z jakich można skorzystać, aby znaleźć oferty i porozmawiać z innymi osobami poszukującymi zatrudnienia. Przydatne wskazówki znajdą tu osoby poszukujące pracy w Polsce i za granicą, rozpoczynające własną działalność gospodarczą i szukające miejsca na praktykę studencką lub pracę wakacyjną.

         • Praca w Polsce - serwisy internetowe i grupy dyskusyjne
         • Poszukiwanie pracy za granicą
         • Program "Pierwsza praca"
         • Wyszukiwanie zleceń dla działalności gospodarczej
         • Praca dla osób niepełnosprawnych
         • Wyszukiwanie ofert konkretnego pracodawcy
         • Korzystanie z kalkulatora wynagrodzeń i porad prawnych w Internecie
         • Przygotowywanie dokumentów aplikacyjnych

         Jeśli zależy Ci na zdobyciu ciekawej pracy, wykorzystaj w swoich poszukiwaniach Internet. Ta książka będzie Twoim przewodnikiem.

    "Jak zdobyć pierwszą pracę"
    Penny Hitchin, tłum. Małgorzata Malczyk

         Rosnąca konkurencja na rynku pracy sprawia, że coraz trudniej znaleźć posadę. Nie wystarcza już odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie. Trzeba jeszcze umieć odpowiednio się zaprezentować - w liście motywacyjnym, CV i podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Szczególne trudności mają na tym polu świeżo upieczeni absolwenci szkół i uczelni starający się o swoją pierwszą w życiu posadę. Niniejsza publikacja niewątpliwie im to ułatwi. Zawiera ona bowiem szereg praktycznych wskazówek, porad i gotowych rozwiązań, dzięki którym każdy - nowicjusz i zaprawiony w poszukiwaniach pracy weteran - zwiększy swoje szanse na rynku zatrudnienia i być może, dostanie "tę" wymarzoną posadę.

     

    Rozdziały:
         • Przedmowa
         • Po co się pracuje?
         • Przyszłość rynku pracy
         • Czego oczekują pracodawcy?
         • Czy spełniasz oczekiwania?
         • Jak zostać zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną?
         • Jak czytać ogłoszenia o pracy?
         • Wyszukiwanie wakatów
         • Jak "zabłysnąć" podczas rozmowy kwalifikacyjnej?
         • Załącznik: Wypełnianie kwestionariuszy
         • Poszukiwanie pracy przez Internet

    "Biznesplan w małej firmie"
    Colin Barrow, Paul Barrow, Robert Brown

         Przygotowanie biznesplanu wydaje się banalnym zadaniem - są to jednak pozory. Biznesplan okazuje się niezwykle ważny dla przyszłości każdego przedsiębiorstwa: jest potrzebny do zebrania środków finansowych na realizację nowych przedsięwzięć i ma strategiczne znaczenie dla zarządów firm. Bez takiego planu żaden bank ani inwestor nie zechce rozważyć możliwości sfinansowania założenia lub rozwoju firmy. Idealny biznesplan, przyjmowany bez jakikolwiek uwag krytycznych, musi zawierać wiele informacji, których zebranie i przedstawienie w odpowiedniej formie wymaga dużego nakładu pracy.

         Książka "Biznesplan. Podręcznik" to zbiór praktycznych i profesjonalnych wskazówek podanych w przystępnej i zilustrowanej przykładami formie. Książka ta, oparta na Programie Rozwoju Przedsiębiorczości Szkoły Zarządzania w Cranfield, składa się z dwudziestu zadań zawierających przykłady i ćwiczenia pomocne przy tworzeniu własnego biznesplanu. Wykonując je, poznasz kolejne etapy przygotowywania biznesplanu.

    Książka zawiera:
         • Badania rynku
         • Analiza konkurencji
         • Budowanie strategii firmy
         • Promocja i reklama
         • Prognozowanie sprzedaży
         • Finanse przedsiębiorstwa

    Chcesz zyskać przewagę na rynku? Zacznij od dobrego biznesplanu.

    "Jak założyć własną firmę"
    Michael Morris

    Jak założyć firmę, która odniesie sukces?

    • Jak znaleźć prosty i oryginalny pomysł na działalność?
    • Jak przetrwać pierwszy, najtrudniejszy okres po założeniu firmy?
    • Jak opracować i zrealizować ambitny plan rozwoju?

         Czy wiesz, że jedna trzecia małych firm upada w pierwszym roku działalności? Najczęściej z powodu braku przygotowania właściciela i niewłaściwie określonych celów w stosunku do możliwości finansowych początkującego przedsiębiorcy. Aby przetrwać pierwszy, najtrudniejszy okres na rynku, musisz umiejętnie omijać czyhające na Ciebie pułapki, przewidywać problemy z dużym wyprzedzeniem i znajdować w sobie siłę, kiedy sprawy nie toczą się po Twojej myśli. Zdaj się na zawarte w tej książce wskazówki i sprawdzone metody, a nie będziesz musiał błądzić po omacku.

         Świeżo upieczony przedsiębiorca bez doświadczenia i udokumentowanej działalności ma ogromne trudności z pozyskaniem kredytów i pożyczek. Bankowcy uznają jego kondycję finansową za zbyt niepewną. Jak więc pozyskać środki na rozwój raczkującej firmy? Zdradzę Ci parę sposobów.

         Siłą napędową biznesu są proste, ale oryginalne pomysły oraz determinacja w dążeniu do celu. Ale to nie wystarczy. Musisz mieć w sobie to "coś", co pozwala tworzyć i rozwijać firmę. I nawet jeżeli masz wrodzony instynkt i świetnie znasz się na ludziach, aby prowadzić własną firmę, musisz także opanować podstawy prawa i rachunkowości. W przeciwieństwie do pracownika najemnego, przedsiębiorca musi znać się na wszystkim, co dotyczy jego przedsiębiorstwa. Musisz decydować, które zadania są najważniejsze i na co przeznaczyć ograniczone środki. Obok wiedzy potrzebujesz strategii rozwoju i dobrego biznesplanu -- powiem Ci, jak je opracować, a potem konsekwentnie zrealizować.

         W tej książce znajdziesz odpowiedzi na najważniejsze pytania przedsiębiorcy, a także praktyczne wskazówki dotyczące:
         • tworzenia biznesplanu;
         • negocjacji handlowych;
         • zatrudniania, wynagradzania i szkolenia pracowników;
         • pozyskiwania kapitału i zarządzania finansami;
         • podatków, w tym VAT-u,
         • marketingu i reklamy,
         • korzystania z usług doradców i konsultantów;
         • ubezpieczeń.

         Jeżeli jesteś ambitnym przedsiębiorcą, a Twoim celem jest założenie i rozwijanie własnej działalności, docenisz zawarte tu użyteczne informacje i sprawdzone metody działania, które pomogły przetrwać i rozwijać się wielu firmom na całym świecie. Skorzystaj z tej wiedzy, a unikniesz najbardziej niebezpiecznych pułapek i poprowadzisz Twoją firmę drogą wzrostu.

    "Własna firma"
    Tyson Eric i Schell Jim

         Przewodnik po biznesie autorstwa Erica Tysona i Jima Schella pomoże Ci stać się szefem samego siebie! Znajdziesz tu wszystko: od szkicu biznesplanu do strategii zarządzania kosztami i sposobów zmagania się z konkurencją. Przykłady z codziennego życia dotyczą wszystkich aspektów zakładania, prowadzenia i rozwijania dobrze prosperującej firmy. Dzięki Własnej firmie zmienisz się z pracownika - w przedsiębiorcę z prawdziwego zdarzenia!

     

    Przygotuj się do założenia własnej firmy:
         • uporządkuj swoje finanse osobiste
         • znajdź źródła finansowania - bootstrapping, pożyczki i gromadzenie kapitału
         • oceń, czy powinieneś kupić działającą firmę
         • znajdź i zatrzymaj dobrych pracowników - zatrudnienie, szkolenia, świadczenia pracownicze
         • dowiedz się, jak zadowolić klientów
         • zdefiniuj strategię marketingową - rozwój produktów, promocje, sprzedaż
         • unikaj kłopotów z Urzędem Skarbowym, płacąc regularnie podatki

    "Rozmowa kwalifikacyjna. Gotowe pytania i wnioski z odpowiedzi"
    Malcolm Peel

    Naucz się jak uniknąć błędów podczas rekrutacji

         Definiowanie wakatu
         Konstruowanie formularza aplikacyjnego
         Rozmowa kwalifikacyjna
         Interpretacja odpowiedzi kandydata

         Nieprawidłowo przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna może doprowadzić do zatrudnienia niewłaściwej osoby, a w konsekwencji narazić firmę na straty. W realiach współczesnych firm większość kierowników może stanąć przed koniecznością przeprowadzenia takiej rozmowy lub całego procesu rekrutacji nowego pracownika. Proces ten jest skomplikowany, a nie każda z osób, które będą musiały go przeprowadzić, ma szansę odbyć odpowiednie szkolenie. Trzeba więc opanować niezbędną wiedzę samodzielnie.

         Książka "Rozmowa kwalifikacyjna. Gotowe pytania i wnioski z odpowiedzi" to praktyczny przewodnik omawiający każdą fazę procesu selekcji, począwszy od określenia wakatu do budowania formularza aplikacyjnego i planowania rozmowy kwalifikacyjnej. Podpowiada ona, jak zadawać właściwe pytania we właściwym momencie i we właściwej kolejności, a także dostarcza praktycznych wskazówek dotyczących słuchania odpowiedzi oraz ich interpretowania. Książka zawiera prawie 200 sprawdzonych pytań do rozmowy kwalifikacyjnej wraz z najczęściej spotykanymi odpowiedziami i możliwościami ich interpretacji.

         Proces rekrutacji
         Definiowanie stanowiska, ogłoszenia prasowe i wstępna selekcja
         Powiadamianie odrzuconych kandydatów
         Przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej
         Typy i funkcje pytań
         Wzory pytań i możliwości interpretacji odpowiedzi
         Dzięki wiadomościom zawartym w tej książce przeprowadzisz rekrutację w profesjonalny sposób i zatrudnisz właściwą osobę.

    "ABC small business, u"
    Włodzimierz Markowski

              Rynek księgarski zarzucony jest co raz większą ilością poradników i informatorów na temat biznesu i obowiązujących w tej materii przepisów. Niestety jest to albo suchy przedruk nowych ustaw i rozporządzeń z Dziennika Ustaw i Monitora, albo książki pisane językiem rozpraw doktorskich. Zawarty w nich ogromny ładunek wiedzy nie dociera często do czytelnika z powodu niezrozumienia sformułowań prawniczych i nieznanych określeń ekonomiczno-finansowych.

         Książka mówi o tym jak założyć i prowadzić własną firmę, księgowość Twojej Firmy (ryczałt, księga przychodów i rozchodów, VAT), jak Cię rozliczy Urząd Skarbowy. Stan prawny na dzień 1.02.2005 roku.

    Poradnik ten:
         • poda w sposób jasny i prosty wszystkie potrzebne Ci w działaniu przepisy
         • powie Ci jak sprzedać - czyli nauczy podstaw marketingu
         • nauczy Cię jak przetrwać - czyli wyjaśni metody rozliczeń stosowane przez Urząd Skarbowy i podpowie sposób obrony."

    "Internet - Przewodnik"
    Maria Sokół

         Osobie, która dopiero zamierza wejść w świat Internetu, "globalna sieć" wydaje się labiryntem, w którym nie sposób nie zabłądzić. Dlatego stworzyliśmy tę książeczkę, która w skrótowej i skondensowanej, ale przystępnej formie pomoże Ci nie zgubić się w sieci.

    Książka omawia:
         • Podstawy Internetu i jego historię
         • Sposoby łączenia się z Internetem
         • Routing, NAT, IP… podstawowe informacje o technicznej stronie sieci
         • Popularne przeglądarki internetowe
         • Bezpieczne korzystanie z sieci
         • Komunikatory internetowe
         • Pocztę elektroniczną i grupy dyskusyjne
         • Podstawy tworzenia własnych stron WWW
         • Korzystanie z wyszukiwarek

         Integralną część książki jest bogaty katalog serwisów WWW. Znajdziesz w nim nie tylko adresy stron, ale też krótkie ich opisy. Dzięki niemu znacznie szybciej dotrzesz do interesujących Cię informacji.
         Ta niewielka książeczka nie zagości długo na Twojej półce. Najprawdopodobniej położysz ją przy klawiaturze, by mogła stale towarzyszyć Ci i pomagać w wędrówkach po Internecie. Jest to książka, z którą zaprzyjaźnisz się na dłużej.

    "Podręcznik samodzielnej nauki księgowania"
    Barbara Gierusz

         Podręcznik obejmuje podstawy rachunkowości rozszerzone o wybrane zagadnienia szczegółowe. Przejrzysty układ omawianych zagadnień, prosty i klarowny język, wielość przykładów ilustrujących dane zagadnienie ; wszystko to sprawia, że jest to najchętniej od lat kupowany podręcznik do nauki księgowości.

    "Pisanie CV w praktyce"
    Martin Yale

    Napisz modelowe CV i zdobądź wymarzoną pracę.

         • Przedstaw się w odpowiedni sposób
         • Spraw, aby Twoje CV wyróżniało się spośród innych
         • Zainteresuj pracodawcę swoim listem motywacyjnym

         CV i list motywacyjny stanowią "pierwszy kontakt" kandydata z potencjalnym pracodawcą. Do firm przeprowadzających rekrutację napływają setki takich dokumentów, a gdzieś wśród nich również Twoje. Co zrobić, aby CV nie zostało odrzucone, lecz zainteresowało pracodawcę? Jak sformułować list motywacyjny, aby zachęcić osobę odpowiedzialną za rekrutację do zwrócenia uwagi właśnie na Ciebie? Sposoby formułowania życiorysów i listów motywacyjnych zmieniły się tak samo, jak zmieniło się oblicze współczesnego świata, więc korzystanie z poradników pochodzących sprzed kilku lat może często przynieść skutek przeciwny do zamierzonego.

         "Pisanie CV w praktyce" to podręcznik, dzięki któremu napiszesz CV doskonałe. Mocno osadzony we współczesnych realiach, praktyczny i opierający się na rzeczywistych przykładach. Przedstawia przykłady CV oraz listów motywacyjnych pisanych przez osoby ubiegające się o różne stanowiska w nowoczesnych przedsiębiorstwach. Przede wszystkim pokazuje sposoby konstruowania CV w najprostszy i najbardziej efektywny sposób.

         • Cechy idealnego CV i sposoby prezentacji własnej osoby
         • Podstawowe elementy CV
         • Informacje, których w CV nie powinno być
         • Techniki pisania CV
         • CV w postaci elektronicznej
         • Pisanie listów motywacyjnych
         • Przykłady CV i listów motywacyjnych

    "Listy pisma i umowy"
    Kienzler Iwona

         Książka ta przeznaczona jest dla osób prowadzących korespondencję prywatną i handlową w języku polskim. Listy prywatne uwzględniają różne okazje i życiowe sytuacje wymagające wypowiedzenia się na piśmie. Podane tutaj wzory listów będą pomocne dla osób, którym zależy na utrzymaniu kontaktów listownie lub e - mailem. Korespondencja handlowa pomocna jest w prowadzeniu interesów w języku angielskim, a listy motywacyjne i wzory życiorysów mogą okazać się w ubieganiu się o pracę lub staże zagraniczne.

    "150 pytań z rozmowy kwalifikacyjnej wraz z przykładami najlepszych odpowiedzi"
    Kering Anna, Głogowski Tomasz

         [...] Opanowanie emocji, stresu, udzielanie przemyślanych i logicznych odpowiedzi jest niekiedy bardzo trudne. Mamy jednak nadzieję, że nasz poradnik pomoże Państwu w przygotowaniu się do rozmowy z przyszłym pracodawcą, a przez to stres towarzyszący tej rozmowie będzie o wiele mniej dokuczliwy [...]

         Książka ta ma na celu przygotowanie do spotkania z przyszłym pracodawcą, skupiając się przede wszystkim na:
         przedstawieniu rozmowy kwalifikacyjnej jako procesu komunikacji werbalnej,
         właściwej prezentacji kandydata,
         pomocy we właściwym przygotowaniu i zorganizowaniu rozmowy, począwszy od określenia właściwego ubioru, zachowania, mowy ciała, skończywszy na liście z podziękowaniem do przyszłego pracodawcy,
         zaprezentowaniu trudnych niejednokrotnie pytań zadawanych w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, których wcześniejsze przestudiowanie z pewnością ułatwi proces rekrutacji niejednego z czytelników.

    "Analiza sprawozdań finansowych"
    Edward Nowak

         Wzrost zapotrzebowania na informacje ekonomiczne dotyczące działalności przedsiębiorstw wynika z rozwoju i globalizacji gospodarki. Podstawowym źródłem tego rodzaju informacji są sprawozdania finansowe, na których podstawie można zaobserwować zmiany, jakie zaszły w sytuacji wewnętrznej i zewnętrznej przedsiębiorstwa. Umiejętność analizy sprawozdań finansowych umożliwia podejmowanie efektywnych decyzji ekonomicznych w przedsiębiorstwie, co ma szczególne znaczenie w coraz bardziej niepewnym i konkurencyjnym otoczeniu.

    W Analizie sprawozdań finansowych autor zwrócił uwagę Czytelnika na:
         ogólne zagadnienia analizy sprawozdań finansowych (charakterystykę systemu sprawozdawczości, założenia analizy oraz metody analizy ekonomicznej),
         charakterystykę podstawowych sprawozdań finansowych (np. bilansu, rachunku zysków i strat, rachunku przepływów pieniężnych, skonsolidowanego sprawozdania finansowego) oraz analizę dynamiki, struktury i zależności między elementami sprawozdań finansowych,
         zastosowanie wskaźników finansowych (np. wskaźników rentowności, płynności finansowej i wspomagania finansowego) w analizie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa,
         liczne przykłady zaczerpnięte z praktyki gospodarczej.

    "Telepraca  - Strategie kierowania wirtualną załogą"
    Jack M. Nilles

         Telepraca sprawdziła się na całym świecie. Po raz pierwszy wprowadzono ją w latach sześćdziesiątych w Wielkiej Brytanii, w firmie programistycznej F International. Dziś w Stanach Zjednoczonych pracuje w tym systemie około 13 mln ludzi, a w Europie około 4 mln. Autor opisuje jak wybrać w firmie najlepszą technikę pracy, jak ustalać reguły formalne i reguły porozumiewania się, jak oceniać wyniki pracy i jak organizować warsztat pracy. Porusza problemy związane z doborem odpowiednich pracowników, a także z kontrolą ich pracy. Udowadnia, że w takim systemie pracy nie da się osiągnąć bez wzajemnego zaufania i bez otwartej komunikacji.

    "Amortyzacja i środki trwałe w firmie 2005"
    Katarzyna Duda, Małgorzata Borkiewicz-Liszka

         W książce omówiono zagadnienia dotyczące amortyzacji i środków trwałych w firmie.
    Zawartość ksiązki:
         • Zakup samochodu a odliczenie VAT,
         • Nowa definicja samochodu ciężarowego,
         • Amortyzacja środków trwałych w leasingu,
         • Składnik majątkowy o wartości powyżej 3.500 zł - kosztem,
         • Sprzedaż środka trwałego przed upływem 5 lat,
         • Amortyzacja budynków,
         • Remont, modernizacja, ulepszenie,
         • Wewnątrzwspólnotowe nabycie nowych środków transportu.

    "Curriculum vitae"
    Anna Kering

         Szybie tempo zmian i wymagania na polskim rynku, wymuszają na każdej osobie umiejętność przedstawienia swojego życiorysu zawodowego w ściśle określony sposób. Napisanie w odpowiedniej formie życiorysu, zwanego inaczej curriculum vitae, jest niejednokrotnie jedyną metodą otrzymania zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną. Ta zaś, doprowadzić może do zdobycia wymarzonego stanowiska w wybranej firmie. Książka ta przeprowadzi cię przez wszystkie zawiłości pisania CV i listów motywacyjnych, jak również pozwoli przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej w taki sposób, aby twoja osoba wyróżniała się spośród konkurencji na dane stanowisko.

    "Wzory regulaminów w zakładzie pracy"
    Monika Beliczyńska, Daniel Leginowicz

         W publikacji zamieszczono wzory regulaminów dla zakładów pracy z komentarzem. Zaprezentowano m.in. regulamin pracy, regulamin wynagradzania, regulamin zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, dokumentację BHP i wypadkową. Wzory zostały tak przygotowane, by łatwo można je kserować.

    "Zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (wyd. 2 2005)"
    Jacek Czarnecki, Ewa Piskorz-Liskiewicz

         Wydanie drugie popularnego poradnika uwzględnia zmiany w VAT wprowadzone 1 czerwca 2005 roku, a także:
         • zmiany w odliczaniu VAT przy zakupie samochodu oraz paliwa
         • Ulgę za złe długi
         • Formy zatrudniania pracowników - umowa zlecenie a VAT
         • ZUS w 2005 roku.

         Książka jest obszernym poradnikiem omawiającym większość zagadnień związanych z prowadzeniem KPiR. Zawiera wiele przykładów i objaśnień.